Regulamin

Regulamin

Oto lista najważniejszych punktów regulaminu:

  1. Postanowienia ogólne
  2. Definicje
  3. Korzystanie ze sklepu internetowego
  4. Ochrona i przetwarzanie danych osobowych
  5. Zawarcie umowy i realizacja zamówienia
  6. Ceny i koszty wysyłki
  7. Sposoby płatności
  8. Kupony rabatowe
  9. Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość
  10. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi
  11. Reklamacje
  12. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
  13. Pozostałe regulacje
  14. Kontakt oraz dane identyfikujące Sprzedawcę

1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego, a w szczególności prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta, zasady składania zamówień oraz zawierania i rozwiązywania umów kupna-sprzedaży dotyczących produktów oferowanych przez Sprzedawcę, a także zasady wykonywania tych umów oraz zasady postępowania reklamacyjnego i ochrony danych osobowych. Niniejszy Regulamin określa również zasady i zakres świadczenia usług drogą elektroniczną.
  2. Postanowienia niniejszego regulaminu nie mają na celu ograniczenia jakichkolwiek praw przysługujących konsumentowi z mocy prawa. Jeśli zdarzy się inaczej, stosuje się przepisy prawa polskiego.
  3. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu, za wyjątkiem punktów 7 i 8 Regulaminu, które skierowane są wyłącznie do Klientów będących konsumentami, a także za wyjątkiem tych zapisów Regulaminu, które wyraźnie odnoszą się do konsumentów.
  4. O ile inne postanowienia Regulaminu nie stanowią inaczej, prawa wyłączne do treści udostępnianych w Sklepie internetowym, w szczególności prawa autorskie, oznaczenia Sklepu internetowego, znaki towarowe Sprzedającego, producentów Towarów oraz usługodawców: Operatorów Płatności, usług kurierskich i innych dostępnych w Serwisie, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych oraz inne prawa własności intelektualnej podlegają ochronie prawnej i przysługują ich właścicielom, Sprzedającemu lub podmiotom, z którymi Sprzedający zawarł stosowne umowy.

2. Definicje

  1. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu internetowego wraz ze wszystkimi, wymienionymi w jego treści załącznikami.
  2. Sprzedawca/Sprzedający – Paweł Głowiński prowadzący na postawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, działalność gospodarczą w Rzęczkowie (87-133) pod nr 82D,  posiadającego NIP 9561923988, REGON 340098292 będącego właścicielem sklepu internetowego organza24.pl
  3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna bądź jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność do czynności prawnych, korzystająca ze sklepu internetowego
  4. Konsument – klient będący osobą fizyczną w myśl przepisów ustawy o prawach konsumenta.
  5. Sklep internetowy – oprogramowanie znajdujące się pod adresem organza24.pl udostępnione Klientowi, umożliwiające korzystania z usług elektronicznych.
  6. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedającego na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego, przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, zapewniającego przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne, zgodnie z brzmieniem ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2013 r. poz. 1422).
  7. Konto (Konto Klienta) –  spersonalizowana część Sklepu internetowego, w ramach której Klient, po uprzedniej rejestracji, może korzystać z wybranych funkcjonalności wskazanych w niniejszym Regulaminie.
  8. Login – ciąg znaków alfanumerycznych tożsamy z aktywnym adresem poczty elektronicznej (adres e-mail), ustalany samodzielnie w Sklepie internetowym przez Klienta i/lub na zlecenie Klienta podczas procesu Rejestracji, konieczny do uzyskania dostępu do Konta Klienta.
  9. Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny dla dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta Klienta, ustalany samodzielnie przez Klienta i/lub na zlecenie Klienta.
  10. Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na założeniu Konta Klienta, dokonana samodzielnie przez Klienta i/lub na zlecenie Klienta, z wykorzystaniem narzędzi udostępnionych w Sklepie internetowym.
  11. Kupon Promocyjny – informacja o przyznaniu Klientowi korzyści, w tym rabatu na Produkty, opisanych w każdorazowym regulaminie korzystania z nich, dostępnym w Sklepie internetowym.
  12. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  13. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą sklepu internetowego i zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedającym.
  14. Produkt – każde dobro oferowane przez Sprzedającego, które można nabyć za pomocą Sklepu internetowego
  15. Dzień roboczy – wszystkie dni od poniedziałku do piątku włącznie, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
  16. Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej w tym m.in. jej imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej jeżeli elementy treści adresu poczty elektronicznej pozwalają bez nadmiernych kosztów, czasu lub działań na ustalenie na ich podstawie tożsamości danej osoby.
  17. Polityka prywatności – odrębne opracowanie określające zasady pozyskiwania, gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych osobowy udostępnione Klientowi pod adresem organza24.pl/polityka-prywatnosci, będące integralną częścią niniejszego regulaminu.
  18. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
  19. E-mail (list elektroniczny) – wiadomość tekstowa przesyłana za pomocą środków komunikacji elektronicznej, umożliwiających indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między systemami teleinformatycznymi.
  20. Informacja handlowa – każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu jest uzależnione od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach, z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą, oraz informacji o towarach i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi.
  21. Siła wyższa – nadzwyczajne zewnętrzne zdarzenie, pozostające poza kontrolą Sprzedającego, któremu Sprzedający nie mógł racjonalnie się przeciwstawić ani zapobiec, w szczególności wojny, powodzie, pożary, klęski żywiołowe, ataki terrorystyczne, strajki, blokady, a także skuteczne ataki hackerskie na sieć czy działania wirusów komputerowych lub innego złośliwego oprogramowania.

3. Korzystanie ze sklepu internetowego

  1. Sprzedający umożliwia korzystanie ze Sklepu internetowego nieodpłatnie.
  2. Korzystanie ze Sklepu internetowego może odbywać się wyłącznie na zasadach określonych w treści niniejszego Regulaminu.
  3. Do korzystania ze sklepu internetowego niezbędny jest komputer lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do sieci Internet oraz systemem operacyjnym umożliwiającym uruchomienie przeglądarki internetowej (np. Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Internet Explorer) z obsługą skryptów Javascript. W niektórych przypadkach konieczne jest także posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
  4. W ramach sklepu internetowego Sprzedający udostępnia następujące usługi elektroniczne:
    1. Koszyk – usługa elektroniczna umożliwiająca gromadzenie w jedynym miejscu spersonalizowanych produktów z oznaczeniem ich ceny oraz podaniem łącznej ich wartości, jak również formularz zamówienia umożliwiający Klientom składanie zamówień na towary oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego (zawieranie umowy kupna sprzedaży). Usługa świadczona jest nieodpłatnie i ulega zakończeniu bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
    2. Formularz rejestracyjny – Usługa elektroniczna umożliwiająca utworzenie Konta przez Klienta w ramach której Klient podaje swój adres poczty elektronicznej oraz Hasło.
    3. Konto Klienta (Moje konto) – Usługa elektroniczna polega na umożliwieniu Klientom korzystania ze spersonalizowanych zasobów Sklepu dostępnych po wcześniejszej rejestracji i zalogowaniu się. W ramach Konta Klient może zarządzać swoimi danymi osobowymi, adresami dostawy, umożliwiająca przeglądanie historii oraz statusu złożonych zamówień. Usługa ta umożliwia również zapamiętywanie Koszyka w celu późniejszego dokończenia składania zamówienia. Usługa Konta Klienta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów usunąć swoje konto użytkownika poprzez przesłanie Sprzedawcy żądania usunięcia konta drogą pisemną, lub za pośrednictwem e-mail (dane kontaktowe określone w punkcie 1.1. Regulaminu).
    4. Newsletter – nieodpłatna usługa elektroniczna świadczona po uprzednim złożeniu przez Klienta na nią zamówienia bądź gdy
      ii) Klient wyraził zgodę na przetwarzanie danych osobowych zebranych przez Sprzedawcą w procesie rejestracji jak i innych danych uzyskanych w przyszłości, w celach statystycznych, promocyjnych i marketingowych lub
      iii) wyraził zgodę na wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących do celów marketingu bezpośredniego oraz na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną od Sprzedawcy, polegająca na cyklicznym przesyłaniu przez Sprzedającego na adres poczty elektronicznej Klienta komunikatów, artykułów, newsów, powiadomień zawierających Informacje handlowe przeznaczone bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku Sprzedawcy lub innych podmiotów współpracujących ze Sprzedawcą. Z Newslettera Klient może zrezygnować w każdym czasie.
    5. Opinie o produkcie – usługa elektroniczna umożliwiająca Klientowi dodawanie autorskich Treści związanych z ocenianym produktem bądź artykułem. W przypadku Klienta, który nie posiada swojego Konta i/lub nie jest zalogowany, Klient zostanie poproszony o podanie Nick’u oraz wpisanie adresu e-mail. Podanie Nick’u oraz wpisanie adresu e-mail jest konieczne dla opublikowania Opinii. Zamieszczając Treści oraz udostępniając je Klient dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania Treści oraz oświadcza, że jest wyłącznym twórcą Treści i wszystkich ich części, przysługuje mu pełnia praw do korzystania z autorskich praw majątkowych do Treści. Jednocześnie Klient wyraża zgodę na wgląd do Treści przez innych Klientów oraz Sprzedawce, jak również upoważnia Sprzedawcę do ich wykorzystania, w tym do wykorzystywania w celach marketingowych. Sprzedawca nie jest dostawcą Treści, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za charakter zamieszczonych oraz udostępnionych przez siebie Treści. W szczególności nie mogą one naruszać dóbr osobistych i praw osób trzecich (w tym osób prawnych), a także postanowień Regulaminu oraz przepisów obowiązującego prawa. W przypadku naruszenia dóbr osób trzecich bądź przepisów obowiązującego prawa, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia Treści.
    6. Moje ulubione – nieodpłatna usługa elektroniczna umożliwiająca gromadzenie w jednym miejscu produktów, jednak bez oznaczenia ich ceny. Usługa ma na celu zapamiętywanie wybranych przez Klienta produktów i jest świadczona do momentu wygaśnięcia utworzonych w tym celu plików cookies.
    7. Porównywarka – nieodpłatna usługa elektroniczna polegająca na porównaniu podstawowych parametrów wskazanych przez Klienta produktów. Wyboru produktów do porównania można dokonać z poziomu listy produktów (klikając na ikonę oznaczoną tekstem  Porównaj, widoczną po najechaniu myszą na wybrany produkt) bądź bezpośrednio z poziomu stron produktu.
    8. Formularz kontaktowy – usługa elektroniczna służąca wyłącznie do zadawanie pytań Sprzedającemu w zakresie produktu, oferty bądź zamówienia. W celu skorzystania z usługi Klient zostanie poproszony o podanie Imienia oraz wpisanie adresu e-mail. Ich podanie jest konieczne w celu umożliwienia Sprzedającemu kontaktu zwrotnego z Klientem. Niedopuszczalne jest rozsyłanie za pomocą niniejszej usługi Treści niezwiązanych z produktem, ofertą Sprzedającego bądź zamówieniem.
  5. Klient może założyć w Sklepie Internetowym konto, które umożliwia w szczególności zapamiętanie danych Klienta w celu ułatwienia procesu składania Zamówienia lub zawierania Umowy sprzedaży, a także przeglądanie historii składanych Zamówień oraz zapisywanie zawartości koszyka w celu późniejszej realizacji zamówienia.
  6. W celu założenia konta Klient powinien podać adres poczty elektronicznej i hasło. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedawcy. Klient ma obowiązek zachowania je w tajemnicy i ochrony przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Klient może w każdym czasie dokonać zmiany danych i hasła.
  7. Klient w każdym czasie może usunąć konto ze Sklepu Internetowego.
  8. Klient korzystając z usług elektronicznych świadczonych za pomocą Sklepu internetowego zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich oraz do powstrzymania się od ingerowania w zawartość Sklepu lub jego elementy techniczne.
  9. Wszystkie Produkty będące usługami są świadczone przez Sprzedającego.
  10. Nazwy handlowe, nazwy, opisy lub znaki towarowe opublikowane na stronach Sklepu Internetowego podlegają ochronie prawnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie odbywać się może jedynie za uprzednią pisemną zgodą uprawnionych. Jakiekolwiek naruszenie przez Abonenta przedmiotowych praw może skutkować roszczeniami odszkodowawczymi uprawnionych podmiotów.
  11. Sprzedający zastrzega sobie prawo do przerwania albo do istotnego ograniczenia świadczenia za pomocą Sklepu internetowego Usług elektronicznych lub zmiany warunków ich świadczenia, wyłącznie w niezbędnym zakresie, jeżeli zachodzą nieprzewidziane przez Operatora okoliczności uniemożliwiające spełnienie wymagań dotyczących zachowania ciągłości świadczenia Usług, takie jak: awaria systemów informatycznych, awaria sieci telekomunikacyjnej, klęski żywiołowe, a także w sytuacjach szczególnego zagrożenia i konieczności zachowania ochrony integralności Sklepu internetowego (Siła wyższa). W przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, Klientowi nie przysługuje odszkodowanie.

4. Ochrona i przetwarzanie danych osobowych

  1. W czasie korzystania z niektórych usług sklepu internetowego  Klient będzie zmuszony do poadania swoich danych osobowych. Udostępnienie odbywa się na podstawie wyrażonej przez zgody poprzez wyraźne działanie potwierdzające tj. złożenie zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  2. Administratorem danych osobowych jest Paweł Głowiński prowadzący działałność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Miejsce prowadzenia działalności 87-133 Rzęczkowo 82D.
  3.  Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail iodo@organza24.pl
  4. Dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane na podstawie:
    1. niezbędności do wykonania umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), odrębnie dla celu:
      • realizacji zakupów – składania zamówień
      • rejestracji konta Klienta
    2. obowiązku prawnego w związku z wykonaniem umowy (art. 6 ust. 1 lit. c w zw. z art. 6 ust. 1 lit. b RODO) w celu realizacji zgłoszonych reklamacji;
    3. zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), odrębnie dla celu:
      • wyboru preferowanej formy przekazywania informacji marketingowych;
      • zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które ma na celu przygotowanie oferty uwzględniającej specjalne rabaty i promocje;
    4. prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), odrębnie dla celu:
      • marketingu produktów i usług dostępnych w Sklepie internetowym w tym w celach analitycznych i profilowania, gdzie uzasadnionym interesem jest prowadzenie marketingu bezpośredniego produktów i usług własnych. Profilowanie danych ma na celu badanie preferencji zakupowych Klientów oraz w ramach opieki nad nimi – przygotowanie oferty produktów lub usług uwzględniającej preferencje zakupowe;
      • przeprowadzania badania opinii Klienta, na podstawie udzielonych odpowiedzi w ankiecie, gdzie uzasadnionym interesem jest doskonalenie jakości obsługi i świadczonych usług;
      • kontaktu – udzielenia informacji, gdzie uzasadnionym interesem jest opieka nad Klientem oraz udzielanie odpowiedzi na zadane pytania;
      • dochodzenia roszczeń związanych z zawartą umową, gdzie uzasadnionym interesem Administratora jest możliwość dochodzenia i ochrony przed ewentualnymi roszczeniami;
    5. obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w celu wypełniania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym przepisów o rachunkowości oraz obowiązków podatkowych.
  5. Dane osobowe mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, m.in.: podmiotom świadczącym usługi kurierskie, usługi hostingowe oraz podmiotom świadczącym usługi związane z prowadzeniem badań jakościowych, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umów zawartych z Administratorem i wyłącznie zgodnie z jego poleceniami. Ponadto dane osobowe mogą być udostępniane m. in.: firmie ubezpieczeniowej, bankom, firmie świadczącej usługę serwisowania sprzętu oraz usługi pogwarancyjne (w przypadku dokonania zakupu dodatkowej usługi np. usługi serwisowej lub ubezpieczenia zakupionego sprzętu), producentom i autoryzowanym serwisom (w przypadku realizacji zgłoszonej reklamacji) oraz podmiotom świadczącym usługi pocztowe. Dane osobowe mogą być również udostępniane podmiotom do tego upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
  6. Dane zebrane w celu rejestracji konta Klienta lub realizacji zakupów – składania zamówień, będą przetwarzane przez okres realizacji zakupów i funkcjonowania konta (jedynie w przypadku wybrania w koszyku zakupowym opcji „Zarejestruj się”). Dane osobowe będą przetwarzane również przez okres umożliwiający rozpatrywanie reklamacji, w tym przechowywane do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub wygaśnięcia obowiązku archiwizacji wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku dotyczącego przechowywania dokumentów księgowych. Twoje dane przetwarzane w celu przeprowadzania badania opinii Klienta będą przetwarzane w czasie trwania prowadzonego badania, w tym analizy jego wyników.
  7. Administrator przestanie wcześniej przetwarzać dane osobowe przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora jeżeli zostanie do niego zgłoszony sprzeciw wobec tego typu przetwarzania danych. W razie przetwarzania danych osobowych w oparciu o wyrażoną zgodę, dane będą przechowywane do momentu jej wycofania.
  8. Klient ma prawo do:
    1. dostępu do treści swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania;
    2. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora, w tym do profilowania danych;
    3. w przypadku, w którym podstawą przetwarzania jest zgoda, w związku z jej dobrowolnością, możesz ją w każdym momencie wycofać. Wycofanie zgody nie wpłynie na zgodność przetwarzania z prawem, dokonanego przed jej wycofaniem;
    4. przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora informacji o przetwarzanych danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, w zakresie, w jakim Twoje dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub na podstawie zgody.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale w zakresie danych przetwarzanych na podstawie obowiązku prawnego oraz wykonania umowy i podjęcia działań przed jej zawarciem, niezbędne do zawarcia i realizacji umowy. Niepodanie danych niezbędnych do kontaktu, w tym wysyłki informacji marketingowych, uniemożliwi kontakt oraz dostarczenie materiałów marketingowych za pośrednictwem e-mail lub telefonu.
  10. W celu realizacji swoich uprawnień skontaktuj się z Administratorem bezpośrednio lub za pośrednictwem Inspektora Ochrony Danych, do którego kontakt został podany powyżej.
  11. Jeżeli Klient lub osoba trzecia uzna, że Administrator naruszył swoim działaniem przepisy ochrony danych osobowych, przysługuje mu skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na takie działanie Administratora.
  12. Sklep internetowy do prawidłowego funkcjonowania wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze sklepu internetowego Klient akceptuje, że w urządzeniu końcowym zostaną zapisane pliki cookies, które umożliwiają Sprzedającemu świadczenie usług. Więcej informacji na temat stosowania plików cookies przez Sprzedającego dostępnych jest na w Polityce Prywatności oraz Polityce Prywatności Cookies.

5. Zawarcie umowy i realizacja zamówienia

  1. Zamówienia można składać za pośrednictwem sklepu internetowego 24 godziny na dobę od poniedziałku do niedzieli przez wszystkie dni w roku.
  2. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień przed złożeniem Zamówienia. Brak akceptacji niniejszego Regulaminu w toku procedury składania zamówienia uniemożliwia skorzystanie z możliwości nabycia produktów za pośrednictwem Sklepu internetowego i wymaga uzgodnienia warunków transakcji w innej formie.
  3. Kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę” powoduje złożenie Sprzedającemu przez Klienta oferty zawarcia umowy sprzedaży na produkty znajdujące się w koszyku. Złożenie zamówienia Sprzedający potwierdza drogą mailową bezpośrednio po wysłaniu przez Klienta zamówienia. Tego rodzaju wiadomość elektroniczna stanowi jednocześnie potwierdzenie przyjęcia przez Sprzedawcę oferty zawarcia umowy sprzedaży, złożonej przez Klienta.
  4. Zamówienia składane za pośrednictwem Sklepu internetowego pociągają za sobą obowiązek zapłaty i podlegają prawu polskiemu.
  5. Zamówienia są realizowane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku chęci zakupu towaru z miejscem dostawy poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej należy skontaktować się ze Sklepem przed złożeniem zamówienia celem ustalenia możliwości wykonania dostawy oraz jej kosztów. W takiej sytuacji koszty dostawy zostaną ustalone indywidualnie i podane do wiadomości Klienta przed złożeniem zamówienia.
  6. Zamówienie jest realizowane po opłaceniu przez Klienta jego pełnej ceny (z zastrzeżeniem punktu 6.5 poniżej) oraz kosztów dostawy, o ile nie są one pokrywane przez Sprzedającego zgodnie z punktem 6.4 poniżej. Szczegółowe informacje na temat akceptowanych sposobów płatności znajdują się w zakładce Sposoby płatności.
  7. Czas realizacji zamówienia wynosi od 4 do 15 dni roboczych, licząc od dnia złożenia zamówienia przez Klienta, chyba że w opisie produktu lub w trakcie składania zamówienia podano inny termin. W przypadku zamówienia kilku produktów o różnym terminie dostępności, o terminie realizacji decyduje najdłuższy z nich.
  8. W dniu wysłania zamówienia do Klienta, Sprzedawca poinformuje go o fakcie wysłania zamówienia osobną wiadomością.
  9. Po otrzymaniu przesyłki Klient powinien, w miarę możliwości, sprawdzić w obecności dostawcy stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń przesyłki podczas przewozu wskazana jest, w miarę możliwości, odmowa odbioru przesyłki przez Klienta bądź spisanie w obecności dostawcy protokołu określającego stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody, co znacznie ułatwi ewentualne postępowanie reklamacyjne.
  10. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wydłużony czas dostawy lub brak dostawy z powodu podania przez Klienta nieprawidłowego, lub niepełnego adresu dostawy.

6. Ceny i koszty wysyłki

  1. Oferowane ceny w chwili złożenia zamówienia są cenami obowiązującymi. Do chwili pełnej zapłaty ceny sprzedaży produkt pozostaje własnością Sprzedającego.
  2. Wszystkie ceny podane w sklepie internetowym są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT w aktualnie obowiązującej wysokości) i są podawane w walucie polskiej.
  3. Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy, który jest doliczany dodatkowo w zależności od wybranej opcji dostawy na etapie składania zamówienia. Koszty dostawy pokrywa Klient, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej (zob. punkt 5.4. Regulaminu) lub Klient samodzielnie zorganizuje transport lub też dokona odbioru osobistego.
  4. W przypadku zamówień opłaconych w całości, których całkowita wartość zamówienia (kwota do zapłaty) przekracza 600 zł (sześćset złotych) koszty dostawy pokrywa Sprzedający.
  5. W przypadku płatności za pobraniem, ze względu na indywidualny charakter każdego produktu (robiony na indywidualne zamówienie Klienta) realizacja zamówienia następuje z chwilą wpłacenia na rachunek bankowy Sprzedawcy przez Klienta zadatku w wysokości 40% liczonego od wartości całego zmówienia.

7. Sposoby płatności

  1. W sklepie internetowym oferujemy następujące rodzaje płatności: za pobraniem, przelew bankowy, szybkie płatności internetowe, płatność kartą płatniczą.. W przypadku każdego zamówienia Sprzedający zastrzega sobie prawo nieoferowania niektórych rodzajów płatności i oferowania innych. Sprzedający akceptuje jedynie płatności dokonywane z kont bankowych prowadzonych w granicach Unii Europejskiej (UE). Wszelkie koszty transakcji finansowych ponosi Klient.
  2. W celu dokonania płatności z wykorzystaniem szybkiej płatności internetowej Klient po wyborze tej opcji zostaje automatycznie przekierowany do systemu płatności Internetowych, umożliwiającego realizację transakcji przy wykorzystaniu sieci telekomunikacyjnej.
  3. W celu dokonania płatności kartą płatniczą Klient po wyborze tej opcji zostaje automatycznie przekierowany do systemu płatności Internetowych, umożliwiającego realizację transakcji przy wykorzystaniu sieci telekomunikacyjnej. Klient ma możliwość dokonania płatności kartą płatniczą, która została dopuszczona przez banki do realizacji transakcji w środowisku internetowym.
  4. Klient przed dokonaniem płatności może wygenerować oraz pobrać w swoim Koncie klienta Pro formę.
  5. Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie w terminie do 7 dni kalendarzowych liczonych od daty złożenia zamówienia. W przeciwnym wypadku zamówienie zostanie anulowane. W tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie Sprzedającego.

8. Kupony rabatowe

  1. Kupony rabatowe to bony, które nie mogą zostać nabyte drogą kupna, lecz są wydawane przez Sprzedającego w ramach akcji marketingowych, i mają określony okres ważności.
  2. Kupony rabatowe można wykorzystać tylko w okresie jego ważności i tylko w ramach jednego zamówienia. Z akcji promocyjnej mogą być wykluczone niektóre produkty.
  3. Kupony rabatowe mogą być powiązane z minimalną wartością zakupu.
  4. Nie można otrzymać zwrotu kuponu rabatowego, kiedy towar zostanie całkowicie lub częściowo zwrócony.
  5. Kupon rabatowy może zostać wykorzystany jedynie przed zakończeniem procedury zamawiania. Wykorzystanie późniejsze nie jest możliwe. Kuponów rabatowych nie można przenieść na osoby trzecie.
  6. Jeśli w regulaminie promocji nie stanowi inaczej, w ramach jednego zamówienia można skorzystać tylko z jednego kuponu rabatowego. Kupony rabatowe nie łączą się.
  7. Jeśli Klient podczas składania zamówienia skorzysta z kodu rabatowego, a ze względu na odstąpienie przez Klienta od umowy – całkowita wartość zamówienia spadnie poniżej minimalnej wartości zakupu, o której mowa w punkcie 3 niniejszego rozdziału, Sprzedający zastrzega sobie prawo do naliczenia pierwotnej ceny produktów.

9. Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość

  1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r., poz. 827) Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Jeżeli jednak Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  2. Zgodnie z art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827) Konsument nie może odstąpić od umowy m.in. w przypadku, w którym przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  3. W przypadku Produktów robionych na wymiar podany przez Konsumenta podczas składania zamówienia, Konsument traci prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość z chwilą zmiany statusu zamówienia na „Przekazane do realizacji” i rozpoczęcia usługi szycia produktu. Klient akceptując niniejszy Regulamin zgadza się na rozpoczęcie wykonywania usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy oraz potwierdza, że został poinformowany o braku możliwości odstąpienia od umowy po jej wykonaniu.
  4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Klient może skorzystać z wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowiącego załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827) , jak również z formularza odstąpienia od umowy dostarczonego wraz z produktem. Skorzystanie ze wzoru nie jest obowiązkowe.
  5. Odstąpienie od umowy może dotyczyć wszystkich Produktów objętych Zamówieniem albo ich części z zastrzeżeniem punku 3 niniejszego rozdziału.
  6. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
  7. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  8. Oświadczenie o odstąpieniu należy wysłać:
    1. na piśmie na adres:
      Organza24.pl
      Biuro Obsługi Klienta
      Rzęczkowo 82D
      87-133 Rzęczkowo
    2. drogą elektroniczną na adres e-mail: bok@organza24.pl
  9. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w niniejszym rozdziale Regulaminu, umowa jest uważana za niezawartą.
  10. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy oraz Produktu, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktów Konsumentowi, z zastrzeżeniem że jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktów z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  11. W związku z odstąpieniem od umowy Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktów do Sprzedawcy.
  12. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  13. Klient powinien zabezpieczyć odsyłane produkty w taki sposób, aby zminimalizować ryzyko ich uszkodzenia w transporcie.

10. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi

  1. Wszystkie Produkty oferowane przez Sprzedającego za pomocą Sklepu internetowego są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  2. W przypadku wszelkich wad produktów zamówionych za pośrednictwem Sklepu internetowego Sprzedający ponosi ustawową odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady, wynikającą z art. 556 i następnych ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U.2016.380 j.t. z późn. zm.) z zastrzeżeniem rozdziału 11. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców.

11. Reklamacje

  1. Wszelkie reklamacje dotyczące produktów zakupionych w Sklepie internetowym, jak również przebiegu realizacji Zamówienia należy składać e-mailem na adres bok@organza24.pl lub za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta telefonicznie lub drogą elektroniczną (e-mail). Dane kontaktowe Biura Obsługi Klienta zostały podane w punkcie 11 poniżej.
  2. Reklamacja powinna zawierać dane kontaktowe Klienta, informację o rodzaju wad i dacie ich stwierdzenia, żądanie Klienta, a w razie wątpliwości również jakiegoś rodzaju potwierdzenie dokonania zakupu reklamowanego towaru w Sklepie. Powyższa treść reklamacji nie wiąże Konsumentem i w jego przypadku ma formę zalecenia, a reklamacje o innej treści również będą rozpatrywane przez Sprzedawcę.
  3. Jeśli do rozpatrzenia reklamacji konieczne okaże się zapoznanie przez Sprzedawcę ze stanem sprzedanego produktu, Klient zobowiązany jest dostarczyć reklamowany produkt Sprzedającemu, chyba że Strony postanowią inaczej. W szczególności w razie zamontowania reklamowanego produktu, Strony mogą ustalić, że podstawą rozpoznania reklamacji będzie dokumentacja zdjęciowa. Koszty dostarczenia reklamowanego produktu, do czasu rozpatrzenia reklamacji ponosi Klient.
  4. W razie uznania reklamacji za zasadną, Sprzedający zwróci Klientowi udokumentowane wydatki dostarczenia reklamowanego towaru do siedziby Sprzedającego z ograniczeniem do średnich stawek rynkowych za dokonany transport. W pozostałych przypadkach koszty transportu reklamowanego produktu ponosi Kupując.
  5. Sprzedający rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego. O ewentualnych brakach w zgłoszeniu reklamacyjnym Sprzedający powiadomi Klienta niezwłoczne. Wraz z takim zawiadomieniem przesłana zostanie Klientowi informacja, w jaki sposób należy uzupełnić braki w zgłoszeniu reklamacyjnym.
  6. Zwracamy Państwu uwagę, że reklamacji nie podlegają następujące uszkodzenia produktów:
    1. naturalne przebarwienia tkanin spowodowane wystawieniem Produktu na długotrwałe działanie promieni słonecznych lub inne promieniowanie;
    2. uszkodzenia mechaniczne (otarcie, rozerwanie, naderwanie bądź zadrapanie, oderwanie ozdób, zamka, taśm) powstałe w trakcie użytkowania produktów przez Klienta, oraz uszkodzenia powstałe w wyniku braku lub nieprawidłowej konserwacji;
    3. uszkodzenia powstałe na skutek użytkowania Produktów niezgodnie z przeznaczeniem;
    4. zmiana wymiaru produktu w zakresie podanym w opisie produktu jako kurczliwość
  7. Niewielkie odchylenia w jakości, kolorze, rozmiarze, wykończeniu itd. dopuszczalne w handlu i/lub technicznie nieuniknione, nie stanowią uzasadnionego powodu reklamacji. Sprzedający informuje Zamawiającego o tolerancji wymiarów dla danej grupy produktowej w opisie konfekcji dostępnym na stronie produktu.
  8. Ingerencja Klienta w reklamowany produkt, w szczególności poprzez jego prasowanie lub próbę samodzielnej naprawy będzie podstawą do nieuznania reklamacji.
  9. Jeżeli Sprzedający nie uznał reklamacji Klienta będącego konsumentem, a ten się nie zgadza z jego decyzją, Klient może skorzystać z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
  10. Klientowi będącego konsumentem przysługuje również możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show .
  11. Sklep nie udziela odrębnej gwarancji na sprzedawane produkty (niektóre produkty mogą być objęte gwarancją ich producenta).

12. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców

  1. Klientowi, będącemu przedsiębiorcą nie przysługuje prawo do zwrotu towaru (tj. odstąpienia od Umowy).
  2. Strony ograniczają możliwość składania reklamacji ilościowych przez Klienta będącego przedsiębiorcą wyłącznie do dwóch dni roboczych od odbioru towaru. Zastrzeżenia ilościowe powinny być zaprotokołowane w obecności przewoźnika. Strony ustalają okres rękojmi za wady fizyczne towaru na jeden miesiąc od daty obioru towaru. Dostrzeżone w tym okresie wady winny być zgłaszane Sprzedającemu na piśmie, natychmiast po ich wykryciu.
  3. Warunkiem uznania reklamacji jest pozostawienie towaru w takim stanie, jakim zostały one dostarczone oraz ich zwrot do Sprzedającego. Jeśli reklamacja została złożona po montażu produktu, Sprzedający wraz z Klientem indywidualnie ustalą podstawy rozpatrzenia reklamacji (np. na podstawie dokumentacji zdjęciowej).

13. Pozostałe regulacje

  1. Klientom każdorazowo będzie prezentowany Regulamin w aktualnym brzmieniu.
  2. Klienci posiadający konto w Sklepie Internetowym zostaną dodatkowo poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem korespondencji e-mail.
  3. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926) oraz przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 z późn. zm.).
  4. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne. Klientom przysługuje prawo żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia.
  5. Administratorem danych osobowych podanych przez Klientów jest Sprzedawca.
  6. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827).
  7. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 stycznia 2020 r.

14. Kontakt oraz dane identyfikujące Sprzedawcę

Sklep internetowy Organza24.pl
Paweł Głowiński
Rzęczkowo 82D, 87-133 Rzęczkowo
NIP 9561923988, REGON 340098292
tel. 534 453 207
bok@organza24.pl